O knize

Úspěšně s kůží na trh

13 kapitol o tom, jak si vybudovat dobré jméno


“Úspěšně s kůží na trh” je motivační kniha pro všechny lidi bez rozdílu věku, vzdělání či profese, kteří chtějí na sobě pracovat a neustále se zlepšovat.

Kniha je tematicky rozdělena do třinácti kapitol a tří částí. První část nastavuje zrcadlo našemu JÁ a vypovídá o nás samotných (kapitoly Moje vize, Moje schopnosti, Můj styl, Můj rozvoj, Moje zázemí), druhá o našem životě ve společnosti (Jednání s lidmi, Firemní navigace, Networking, Společenský marketing) a třetí o dovednostech, které nám pomáhají dosáhnout úspěchu (Jak na sobě pracovat, Jak vytvořit vlastní strategii, Jak zaujmout média, Jak získat moc a vliv).

Kapitoly jsou doplněny rozhovory se zajímavými lidmi, které vypovídají o přístupu těchto osobností k jejich práci i životu a dokumentují různé aspekty jejich cesty k úspěchu. Mezi zpovídané osoby patří konzultantka Alice Punch, která se zabývá vyhledáváním vrcholových manažerů ve své mateřské firmě v Curychu, špičkový izraelský designér žijící v Paříži Arik Levy, ředitelka společnosti Steilmann Praha Anna Motlíková, fotografové Jan Saudek a Graziela Iturbide, která je považována za první dámu mexické fotografie, olympijská vítězka v běhu na lyžích Kateřina Neumannová, vítězka Wimbledonu a jedna z našich nejúspěšnějších tenistek v historii Jana Novotná a známý český herec, zpěvák, muzikant a moderátor Marek Eben.

Vybráno z předmluvy Radvana Bahbouha

… „V oblasti (sebe)prezentace a vztahů k veřejnosti bylo vydáno mnoho knih. Některé z nich jsou chytré. A tato je dokonce moudrá.  Protože z ní jednoznačně vyplývá, že největším komunikačním trikem je autentičnost.  A že jít ven s kůží na trh znamená vrátit se dovnitř k sobě.“

O knize

Proč vzniklo 13 KAPITOL o tom, jak si vybudovat dobré jméno?

Když jsme se jednoho červnového dne roku 2006 sešly na chalupě v malebné vesničce nedaleko Mariánských Lázní, vznikl nápad napsat knihu, která bude zahrnovat a glosovat naše dvacetileté zkušenosti v oblasti řízení lidských zdrojů v mezinárodních společnostech (Rostya) a  práce v médiích i marketingu (Věra). Nápad se nám zalíbil natolik, že jsme se pak – s delšími i kratšími přestávkami – potkávaly více než tři roky. Práci na počítači jsme prokládaly sekáním trávy, vysazováním muškátů, vyháněním pavouků i žab z pokojů zpátky do volné přírody a spoustou dalších zahrádkářských a chalupářských činností, které se ukázaly v jednotlivých ročních obdobích jako nezbytné. Přesto doufáme, že se nám podařilo řádně připravit motivační knihu, která bude každému čtenáři něčím užitečná v pracovním i v soukromém životě.

Jak knihu číst?

Naším cílem není vytvořit publikaci, která se bude číst jedenkrát za život jako román nebo vědecká studie a pak se navěky zabydlí v horní poličce knihovny. Čím bude víc osahaná a ohnuté rohy budou svědčit o jejím opotřebování, tím větší budeme mít radost. Chceme, aby se naše kniha podobala spíše seriálu na pokračování, u kterého není podstatné, co se stalo v díle předchozím či zda jsme ze závažných rodinných důvodů předposlední díl vynechali. Naším přáním je, aby se čtenář k jednotlivým kapitolám vracel přesně v okamžiku, kdy to bude potřebovat – nikoliv pro přesný návod jako v kuchařce pro začínající hospodyňky, ale pro inspiraci, ve které i král kuchyně kromě známých informací najde nový postup či voňavou bylinku pro vyladění té správné chuti.

Rostya Gordon-Smith a Věra Staňková